Snel naar
Inhoud

Lamsvlees

Lamsvlees is mager en heeft een mooie eigen smaak. Lamsvlees is perfect te combineren met vele verse ingrediënten. Veelgebruikte kruiden zijn tijm, marjolein en oregano. Je kunt het grillen, braden of stoven. Ook eenvoudig klaargemaakt, is lamsvlees heerlijk van smaak, dus zowel de professionele als de amateurkok kan het met plezier bereiden.

Wij verkopen vers lamsvlees van het merk Lanz Supreme uit New Zealand. Van dit merk kunnen wij vers leveren :

Lamshaas, Lamsfilet, French Racks, Lamscotelet, Lamsbout, Lamsschenkel

Lamsbout

Braad de bout bij voorkeur met been, dan heeft het vlees meer smaak. Als de lamsbout in de oven wordt gebraden, bedruip het (vetarme) vlees dan regelmatig met het braadproduct. Zo voorkom je uitdroging van het vlees. Smaakidee: salie, knoflook.
  Voedingswaarde
Per 100 g onbereid:
Energie: 174 kcal.
Eiwit: 19.2 gram
Vet: 10.8 gram
IJzer: 1.4 milligram

braden ± 55-60 min. (met been)

 

 

Recept

 

Lamsboutlap

Omdat er in een lamsboutlap nog een been aanwezig is, heeft dit stukje vlees een langere bereidingstijd nodig. Been is namelijk een slechte warmtegeleider. Smaakidee: balsamico, oregano.

  Voedingswaarde
Per 100 g onbereid:
Energie: 174 kcal.
Eiwit: 19.2 gram
Vet: 10.8 gram
IJzer: 1.4 milligram

bakken ± 15 min.

 

 

Recept

 

Lamshaas

Laat de lamshaasjes vlak voor gebruik op kamertemperatuur komen. Dep de lamshaasjes voor gebruik met keukenpapier droog.
Smaakidee: honing, mosterd, olijfolie.

  Voedingswaarde
Per 100 g onbereid:
Energie: 158 kcal.
Eiwit: 20.7 gram
Vet: 8.3 gram
IJzer: 1.8 milligram

bakken ± 3-4 min.

 

 

Recept

 

Lamskotelet

Vele vleesdelen van lam zijn zowel met als zonder been verkrijgbaar en moeten rosé gebakken of gebraden worden.
Smaakidee: knoflook, peper.
Wist je dat... lamsvlees veel zink en vitamine B1 bevat? Lamsvlees goed warm gegeten moet worden?

  Voedingswaarde
Per 100 g onbereid:
Energie: 256 kcal.
Eiwit: 18.6 gram
Vet: 20.2 gram
IJzer: 1.4 milligram

bakken ± 5 min.

 

 

Recept

 

Lamsrollade

Een lamsrollade kan van diverse vleesdelen gemaakt worden. Hoe magerder de rollade, hoe korter de bereidingstijd.
Smaakidee: Provençaalse kruiden.
Wist je dat... lamsvlees gemiddeld meer vitamine B6 en B12 bevat dan rundvlees?

 

  Voedingswaarde
Per 100 g onbereid:
Energie: 187 kcal.
Eiwit: 20 gram
Vet: 11.9 gram
IJzer: 1.4 milligram

stoven ± 90 min.

 

 

Lamsschouderlap

Schouderlappen zijn ook verkrijgbaar met been. De bereidingstijd daarvan is langer dan van schouderlappen zonder been. Van schouderlappen met been is het vlees echter sappiger en smakelijker.
Smaakidee: laurier, mint.

 

  Voedingswaarde
Per 100 g onbereid:
Energie: 187 kcal.
Eiwit: 20 gram
Vet: 11.9 gram
IJzer: 1.4 milligram

stoven ± 85-90 min.

 

 

Recept

 

Lamszadel

Vele vleesdelen van lam zijn zowel met als zonder been verkrijgbaar en moeten rosé gebakken of gebraden worden. Smaakidee: mint.
Wist je dat... lamsvlees altijd zo warm mogelijk opgediend en gegeten moet worden?

 

  Voedingswaarde
Per 100 g onbereid:
Energie: 256 kcal.
Eiwit: 18.6 gram
Vet: 20.2 gram
IJzer: 1.4 milligram

braden ± 25-30 min.

 

 
 
 
Bron: www.vlees.nl
de vleeswaaier